Wnioskowanie o dostępność
Wnioskowanie o zapewnienie dostępności w Archiwum Państwowym w Malborku
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r., poz. 1062).
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług urzędu – ma prawo wystąpić do urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wzór wniosku Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wzór wniosku znajduje się na stronie link: http://archiwum.sisco.pl/public_html/APEwidzialni/WEB//container/Wniosek%20osoby%20ze%20szczeglnymi%20potrzebami.doc
Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej można:
- wypełnić i wysłać na adres: Archiwum Państwowe w Malborku, ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork,
- przynieść wniosek do sekretariatu archiwum w godzinach od 7.00 do 15.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sekretariat@malbork.ap.gov.pl
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to urząd niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Tryb odwoławczy
Gdyby archiwum nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON. Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Dostępność cyfrowa
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 848).
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych archiwum lub ich elementów może:
- poinformować o braku dostępności,
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wzór wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Wzór wniosku znajduje się na stronie link: http://archiwum.sisco.pl/public_html/APEwidzialni/WEB//container/Wniosek%20osoby%20ze%20szczeglnymi%20potrzebami.doc
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres: Archiwum Państwowe w Malborku, ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork,
- przynieść wniosek do sekretariatu archiwum w godzinach od 8.00 do 16.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sekretariat@malbork.ap.gov.pl
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku urząd musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Tryb odwoławczy
Gdyby archiwum nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do archiwum. Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Pozostałe uprawnienia zgodne z ustawą o dostępności z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewniania dostępności
Klient w zakresie dostępności urzędu może:
- poinformować o braku dostępności,
- wnioskować o dostępność usług świadczonych przez instytucję.
Informowanie o braku dostępności
Kto może poinformować o braku dostępności
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej wymienionej w ustawie.
Wzór złożenia informacji o braku dostępności: (treść i forma są dowolne)
Osoba zainteresowana może złożyć informację zwierającą następujące elementy:
- dane kontaktowe zgłaszającego,
- wskazanie tego, co jest niedostępne (jaka jest bariera),
- preferowany sposób zapewnienia dostępności,
- sposób kontaktu.
Złożenie informacji o braku dostępności
Wniosek z informacją o braku dostępności można:
- wysłać na adres: Archiwum Państwowe w Malborku, ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork,
- przynieść do sekretariatu archiwum w godzinach od 7.00 do 15.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sekretariat@malbork.ap.gov.pl
Wnioskowanie o dostępność usług świadczonych przez instytucję
Kto może wnioskować o dostępność usług świadczonych przez instytucję
Każda osoba może wnioskować o zapewnienie wsparcia osobie/om ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez podmiot publiczny.
Wzór wniosku
Osoba zainteresowana może złożyć wniosek w dowolnej formie. Wniosek musi zawierać następujące elementy:
- dane kontaktowe zgłaszającego,
- co trzeba udostępnić,
- preferowany sposób zapewnienia dostępności,
- sposób kontaktu.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- wysłać na adres: Archiwum Państwowe w Malborku, ul. Starościńska 1, 82-200 Malbork,
- przynieść wniosek do sekretariatu archiwum w godzinach od 7.00 do 15.00,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sekretariat@malbork.ap.gov.pl
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-06-15 |
Data publikacji: | 2023-06-15 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | ArchiwumAPE |
Liczba odwiedzin: | 3956 |